Właśnie dotarła do nich wiadomość, że znaleźli się w gronie zwycięzców ogólnopolskiego konkursu na „Leśne Szkoły”. W konkursie wystartowało 80 szkół z całej Polski. Nagrodzono dziesięć z nich. Formą nagrody jest bezpłatny, pięciodniowy wyjazd do Leśnej Szkoły. Do udziału w projekcie edukacji przyrodniczej „W dziką stronę” zorganizowanym przez Ośrodek Działań Ekologicznych „Źródła” z siedzibą w Łodzi namówiła ich nauczycielka przyrody i geografii pani Alicja Kołodziejczyk, która opowiada nam o szczegółach: – Jesienią 2014 roku postanowiłam zgłosić jedną z klas naszej szkoły do projektu „W dziką stronę” przystępując do szkolenia nauczycieli w Rabce. Kolejnym etapem był cykl terenowych warsztatów przyrodniczych, które odbyły się wiosną 2015 roku. Pierwsze trzy warsztaty z dziećmi prowadziła trenerka z ODE „Źródła” z Krakowa. Kolejne przeprowadziłam samodzielnie w czerwcu br. W przepięknej górskiej scenerii Beskidu Małego spędziliśmy pięć szkolnych przedpołudni, bawiąc się i ucząc. Zajęcia cieszyły się ogromnym zainteresowaniem wśród uczniów, bardzo się w nie zaangażowali. Nagroda, jaką jest wyjazd do Leśnej Szkoły, będzie wspaniałą okazją do tego, żeby uczniowie pobyli w bezpośrednim kontakcie z przyrodą, aby przeżyli i poznali przyrodę wszystkim zmysłami. Przyjemność połączą ze zdobywaniem wiedzy o otaczającym świecie, florze i faunie, znanych im z zajęć lekcyjnych ekosystemów: łąki, lasu, jeziora, rzeki. To będzie także idealny sposób na integrację grupy.
O szczegółach projektu można poczytać na stronie: http://www.eko.edu.pl/dlaszkol/lesneszkoly/
„Projekt „W dziką stronę” korzysta z dofinansowania pochodzącego z Islandii, Liechtensteinu i Norwegii w ramach funduszy EOG 2009-2014 w ramach Programu PL02 „Ochrona różnorodności biologicznej i ekosystemów”. Celem projektu jest budzenie poczucia więzi z przyrodą u dzieci i młodzieży oraz potrzeby jej ochrony. Projekt zakłada przeszkolenie nauczycieli i edukatorów ekologicznych do prowadzenia zajęć przyrodniczych w terenie, przy użyciu metod eksperymentalnych, doświadczalnych, edukacji leśnej, edukacji w terenie, przekazanie im jednocześnie podstawowej wiedzy przyrodniczej oraz zorganizowanie modelowych zajęć dla dzieci”.
JJ