Przejdź do treści

Nowa siedziba wydziału komunikacji

Informacje, 01 lutego 2017 12:59

Już w marcu prawo jazdy czy dowód rejestracyjny będzie można załatwić w Andrychowie w zupełnie nowych warunkach.

Podziel się

Do tej pory andrychowski zamiejscowy Wydział Komunikacji i Transportu Starostwa Powiatowego mieści się w niewygodnym lokalu przy Rynku 31. Petenci od dawna nie tylko narzekają na ciasnotę, ale też na niebezpieczne schody, z których spadło już kilka osób. 
Jednak nikt nie ma wątpliwości, że  lepiej wspinać się po stromych schodach, niż jeździć w sprawie prawa jazdy czy dowodu rejestracyjnego aż do Wadowic. Od dawana władze Andrychowa poszukiwały nowego lokalu dla tego wydziału. I znalazł się tuż obok, bo nowy właściciel kamienicy stojącej po sąsiedzku (róg Rynku i Floriańskiej) nie tylko zgodził się wynająć ją na siedzibę dla  Wydział Komunikacji i Transportu, ale też przeprowadził remont i adaptację pod ścisłe zamówienie wynajmującego, a do tego na własny koszt.
Wczoraj razem z burmistrzem Tomaszem Żakiem i wiceprzewodniczącym Rady Miejskiej Władysławem Żydkiem odwiedziliśmy ten budynek. Właśnie domknięto prace wykończeniowe i do gotowych pomieszczeń trafiają meble, a ponadto trwają tam prace związane z instalacją systemu komputerowego. 
Od marca, gdy trafią tam pracownicy wydziału, klienci będą obsługiwani w dwóch dużych salach na parterze: w jednej będą załatwiane sprawy związane z wydawaniem praw jazdy, w drugim – dowody rejestracyjne. Na górze będzie archiwum i miejsce pracy urzędników, którzy bezpośrednio nie obsłuchują petentów.
Przypomnijmy, że dużą część kosztów utrzymania tego zamiejscowego wydziału ponoszą władze Andrychowa: jest to półtora etatu i koszty czynszu oraz mediów. Teraz czynsz miesięczny będzie wynosić 6,5 tys. zł. Mimo tak wysokich kosztów, jakie dla wygody mieszkańców ponosi gmina Starostwo chce, aby Urząd Miejski w Andrychowie sfinansował jeszcze jeden, pełny etat. W tej kwestii na razie nie ma zgody obu stron, trwają negocjacje.
man

Podziel się
Skip to content