W pierwszym przypadku można liczyć na bardzo dobre efekty, które osiąga się w stosunkowo krótkim czasie, niemniej jednak należy też liczyć się z pewnymi kosztami. Na jakim poziomie kształtują się owe koszty?
Czym jest pozycjonowanie stron?
Na początek warto wyjaśnić, co to jest pozycjonowanie stron, tak aby lepiej zrozumieć, za co właściwie płacą klienci agencji SEO. Otóż pozycjonowanie skupia w sobie szereg działań, podejmowanych w celu osiągnięcia optymalnej pozycji w wyszukiwarce internetowej. Jest to niezwykle istotne z punktu widzenia marketingu – im wyższą pozycję zajmuje witryna, tym więcej klientów jest ona w stanie pozyskać dla firmy. Pozycjonowanie polega między innymi na:
• doborze odpowiednich treści i fraz kluczowych,
• doborze odpowiedniej grafiki,
• pozyskiwaniu linków,
• zadbaniu o aspekty techniczne, na przykład zwiększające bezpieczeństwo.
Ile kosztuje pozycjonowanie stron www?
Pozycjonowanie stron www to usługa, jaką oferuje każda agencja SEO. Niemniej jednak ceny, z jakimi należy się liczyć, są całkowicie różne. Nie sposób porównać dwóch czy więcej ofert, biorąc pod uwagę jedynie kwoty – należy przeprowadzić także analizę tego, co właściwie będzie zawierała konkretna usługa. Cena zależy także od branży – w mniej konkurencyjnych branżach pozycjonowanie wymaga nieco mniejszych nakładów pracy, przez co ceny są niższe. Tymczasem w bardzo konkurencyjnej branży proponowane ceny mogą okazać się o wiele wyższe.
Osoby, które chciałyby zlecić pozycjonowanie stron w Google specjalistom, muszą liczyć się z wydatkami. Podstawowy pakiet to zazwyczaj koszt około 1000 zł, jednak jeśli firma działa w konkurencyjnej branży, a do tego prowadzi duży sklep internetowy, to wydatki związane z pozycjonowaniem mogą sięgnąć nawet kilkunastu tysięcy złotych. Co istotne, większość agencji wycenia usługę w częstotliwości miesięcznej, a nie jednorazowo.
Wysokie koszty, dobre efekty
Choć wydatki związane z usługą pozycjonowanie mogą wydawać się wysokie, warto pamiętać, że pomoc specjalistów pozwala osiągnąć optymalne efekty w jak najkrótszym czasie. Skuteczne pozycjonowanie, zwłaszcza w przypadku większych witryn, działających w konkurencyjnych branżach, to zadanie dla ekspertów. Osoba, która nie posiada odpowiedniego doświadczenia ani wiedzy w tym zakresie, nie jest w stanie podjąć się go, a jednocześnie wypracować zadowalających efektów.
Pozycjonowanie stron internetowych kosztuje od kilku do kilkudziesięciu tysięcy złotych rocznie, w zależności od potrzeb konkretnego klienta oraz oferowanego mu zakresu usług. Warto pamiętać, że współpraca z doświadczonymi specjalistami, którzy cieszą się uznaniem w branży, może wiązać się z wyższymi kosztami, lecz jednocześnie stanowi gwarancję sukcesu oraz zadowolenia.
Artykuł powstał przy współpracy z agencją SEO Artefakt.pl