Jednak samo założenie profilu lub strony firmowej na Facebooku, Instagramie albo LinkedInie to za mało. Prowadzenie kont biznesowych wymaga przemyślanej strategii, która pozwoli wyciągnąć maksimum korzyści z obecności w sieci.
Z tego artykułu dowiesz się, dlaczego warto zadbać o firmowe profile w mediach społecznościowych i jak je prowadzić, aby to miało sens.
Czym jest marketing w mediach społecznościowych?
Marketing w social mediach to proces promowania swojej firmy lub produktu na platformach społecznościowych, takich jak Facebook, Instagram, Twitter czy LinkedIn. Obejmuje on wykorzystanie taktyk marketingowych w celu przyciągnięcia nowych klientów i poprawy zaangażowania z obecnymi.
Marketing w mediach społecznościowych to jednak coś więcej niż tylko umieszczanie postów na Facebooku.
Jest to strategiczny proces obejmujący decyzję, które kanały mediów społecznościowych mają największy sens dla Twojej firmy, określenie grupy docelowej, stworzenie strategii treści oraz testowanie i mierzenie wyników.
Każdy kanał komunikacji z odbiorcami trochę się różni. Jedne kładą większy nacisk na treści wizualne, inne na dzielenie się wiedzą i budowanie pozycji eksperta. Wybór odpowiedniego jest jednym z najważniejszych kroków na drodze do właściwej promocji swojej marki.
Najlepsze platformy społecznościowe dla Twojego biznesu
Zarówno platforma, jak i forma promocji powinny być dostosowane do rodzaju usług/produktów i Twoich indywidualnych potrzeb oraz możliwości. I tak np. LinkedIn będzie świetnym rozwiązaniem dla osób szukających kontrahentów i współpracy B2B (biznes-biznes), z kolei Instagram pozwoli zaprezentować produkty w wyjątkowej formie wizualnej (np. za pomocą zdjęć albo coraz popularniejszych rolek).
Pierwszym krokiem do marketingu w mediach społecznościowych jest więc podjęcie decyzji, gdzie skupić swoje wysiłki. Większość firm korzysta z Facebooka i Instagrama, które są najpopularniejszymi sieciami mediów społecznościowych. Warto jednak rozważyć również inne platformy, zwłaszcza jeśli próbujesz dotrzeć do młodszych użytkowników (np. Tik-Tok).
Dobrą taktyką jest wybranie 2-3 platform i poświęcenie im maksimum uwagi.
Wybierz Facebooka (najpopularniejsza platforma) oraz jedną lub dwie inne platformy i zadbaj o ich systematyczny rozwój.
Narzędzia, które ułatwią Ci prowadzenie kont w social mediach
Istnieje wiele narzędzi do zarządzania mediami społecznościowymi, ale jakie jest najlepsze? Odpowiedź będzie inna dla każdej firmy i użytkownika mediów społecznościowych.
Dlatego w tym wpisie podajemy te najbardziej uniwersalne, z których mogą skorzystać praktycznie wszyscy:
Canva
Canva to świetna opcja dla tych, którzy chcą zaprojektować własną grafikę. Canva ma łatwe w użyciu szablony i prosty interfejs projektowania metodą „przeciągnij i upuść”. Jest idealna do postów w mediach społecznościowych, relacji oraz tworzenia rolek. Co więcej, jest dostępna zarówno w wersji Premium, jak i darmowej, a to drugie rozwiązanie daje całkiem spore możliwości.
Creator studio
Jest to świetne narzędzie do zarządzania mediami społecznościowymi. Creator Studio umożliwia planowanie postów, tworzenie treści i śledzenie wyników czy zaangażowania odbiorców z jednej, scentralizowanej lokalizacji. Creator Studio jest całkowicie darmowy.
Darmowe banki zdjęć
Istnieje wiele stron internetowych, które umożliwiają pobieranie obrazów za darmo, które możesz wykorzystać do swoich celów, także komercyjnych. Jest to świetna opcja dla osób sprzedających usługi, które trudniej przedstawić za pomocą fotografii produktowej.
Zleć pracę profesjonalistom
Prowadzenie mediów społecznościowych jest często zajęciem praco- i czasochłonnym, które wymaga odpowiedniej wiedzy. Jeżeli czujesz, że potrzebujesz pomocy w tym zakresie, skontaktuj się z dobrą agencją marketingową.
Nasza agencja MR Digital zajmuje się m.in. prowadzeniem firmowych kont w mediach społecznościowych. Zgłaszając się do nas otrzymujesz nie tylko merytoryczne wsparcie, ale przede wszystkim możliwość dotarcia do większej liczby odbiorców.
W ramach współpracy:
- tworzymy grafiki dopasowane do wybranej platformy,
- przygotowujemy harmonogram publikacji,
- publikujemy merytoryczno-sprzedażowe posty na Twoich profilach.
Możesz również skorzystać z opcji płatnej reklamy w social mediach i jeszcze bardziej zwiększyć swoje zasięgi!
Skontaktuj się z nami i skorzystaj z promocyjnej ceny na prowadzenie social mediów.