Częściowo możesz winić za to siebie i brak asertywności wobec kuszących promocji, jednak powodu swoich działań zazwyczaj powinno się szukać w sposobie, w jaki dany produkt został wyeksponowany. Sztuka prezentacji danego przedmiotu to wiedza, jaką posiadają mistrzowie marketingu. Dziś i ty możesz poznać najważniejsze zasady ekspozycji produktów impulsowych. Może następnym razem uda ci się jej oprzeć lub zastosujesz ją u siebie?
Prezentacja ma znaczenie, czyli krótko o produktach impulsowych i ich ekspozycji
Badania przeprowadzone przez ekspertów z całego świata wskazują, że klientów najłatwiej przekonać do zakupu towarami jednej monety, czyli produktami, których cena nie przekracza 5 złotych. Ich cena jest wręcz niezauważalna dla budżetu domowego, dlatego decyzje o ich zakupie podejmowane są w zaledwie ciągu kilku sekund – zwykle przy kasie, gdzie te mają swoje specjalne miejsce. Oczywiście bywa i tak, że produkty impulsowe są znacznie droższe niż przysłowiowy „piątak”. Kategoria obejmuje między innymi słodycze, napoje energetyczne czy baterie – łączy je stosunkowo niska cena, lekkie, poręczne opakowanie oraz miejsce w obrębie wzroku klienta znajdującego się tuż przy kasie. Z pewnością nie umknęło twojej uwadze, że niezależnie od rodzaju marketu, w którym robisz zakupy, przy kasie zazwyczaj odnajdziesz produkty bardzo podobne do tych, jakie widziałeś w innym sklepie. Takie działanie to wynik siły ekspozycji produktów impulsowych. Kolejnym sposobem na złapanie konsumenta w sidła kuszących produktów znajdujących się poza jego listą zakupów jest eksponowanie artykułów metodą komplementarną. Oznacza to układ, w którym jeden produkt może stanowić uzupełnienie drugiego. Domówka bez chipsów i słodkich napojów? Nie ma szans! Osoby zajmujące się merchandisingiem doskonale o tym wiedzą – dlatego zazwyczaj znajdziesz te produkty blisko siebie.
Regularne odświeżanie witryny sklepowej przyciąga ciekawskich
Mądre zaprezentowanie produktu wiąże się z całą masą korzyści dla sprzedającego. Przede wszystkim istotny jest wzrost zysku ze sprzedaży – aby go utrzymać, należy na bieżąco aktualizować swoją witrynę sklepową. W tym celu wykorzystuje się liczne systemy wystawowe, uwzględniające małe standy reklamowe, wyspy degustacyjne czy nośniki reklamy zewnętrznej. Tego rodzaju akcesoria wspomagające sprzedaż oferuje między innymi firma Omega System, prezentująca pełną ofertę swoich systemów reklamowych na www.qubesystem.pl. Inteligentne działania marketingowe to klucz do sukcesu. Optymalna ekspozycja produktów z kategorii impulsowych to w zasadzie prosta i ekonomiczna metoda na polepszenie poziomu sprzedaży we własnym sklepie. Klienci doceniają mądrze urządzone przestrzenie. W ten sposób dzięki niewielkiemu nakładowi pracy, sprzedawcy mogą osiągać spektakularne efekty marketingowe.