Można postawić na profesjonalne pozycjonowanie stron na własną rękę lub przy pomocy agencji marketingowej albo też wybrać promocję strony poprzez kampanię Google Ads. Na co lepiej postawić? Dowiesz się w tym artykule.
Czym różni się pozycjonowanie strony od kampanii Google Ads?
Aby lepiej zrozumieć istotę obu działań, warto zacząć od określenia ich ogólnego sensu. Zacznijmy od pozycjonowania stron internetowych. Pozycjonowanie stron skrywa w sobie wiele istotnych działań, w tym także SEO. Ich celem jest, oczywiście, implementacja cenionych przez algorytmy Google czynników. To sprawia, że witryna może cieszyć się wysoką pozycją w wyszukiwarce pod konkretnymi frazami kluczowymi, co przekłada się wyższą konwersję oraz rozszerzenie bazy klientów z organicznych wyników. Aby tak się stało, wdrażane zostają działania on-site oraz off-site.
- Działania on-site to zmiany w obrębie strony internetowej. Wymienić można tutaj dobór odpowiednich słów kluczowych, odpowiednią architekturę witryny, a więc taką, która jest przejrzysta i szybko nawiguje, zadbanie o merytoryczny i atrakcyjny content oraz wiele innych.
- Działania off-site to wartość, którą strona pobiera spoza swojej witryny. Ich esencję stanowi dbałość o odpowiednią liczbę odnośników. Warto pamiętać, że takie linki muszą pochodzić z cechujących się autorytetem domen. Do działań off-site zaliczyć można również zmiany lokalizacji serwera, optymalizację adresu URL i wiele innych.
Google Ads jest niezależną od pozycjonowania ścieżką marketingową; nie ma bowiem w sobie działań, które podnoszą organiczną wartość. W zamian jednak gwarantuje natychmiastowy efekt pod postacią najwyższych pozycji w wyszukiwarce. To wyświetlanie na przykład linków sponsorowanych w wynikach, a także remarketing czy reklama display, czyli wyświetlanie Twojej firmy w formie reklamy na innych, znanych i lubianych portalach internetowych. Google Ads bazuje jednak na podobnych rzeczach, co pozycjonowanie stron. W przypadku reklam tekstowych niezwykle istotne jest także umiejętne dobranie słów kluczowych. Sekret jednak takich działań kryje się w budżecie i optymalnym ustawianiu stawek za kliknięcie. Tak to już jest z reklamami!
Co się bardziej opłaca: Google Ads czy pozycjonowanie strony? Oto odpowiedź!
Google Ads jest niezależną od pozycjonowania ścieżką marketingową; nie ma bowiem wpływu na organiczne wyniki wyszukiwania. W zasadzie te techniki stosować można równolegle, pozwalają bowiem firmom odnieść sukces w internecie. Nie każdy jednak chce inwestować w obie formy. Oczywiście, teoretycznie można zgłębić wiedzę z zakresu SEO i wykonać niektóre działania na własną rękę, a środki finansowe przeznaczyć na kampanię Google Ads. Pewnie byłoby to popularne rozwiązanie, gdyby tylko było łatwe i nie tak czasochłonne. Na które więc się zdecydować? Cóż, należy zacząć od tego, jaki efekt zamierzamy uzyskać. Jeśli nasza strona była wykonana przez fachowców, całkiem możliwe, że będzie wartościowa dla algorytmów oraz samych internautów. W takim wypadku warto zmaksymalizować efekt poprzez Google Ads. Jeśli nasza strona nie jest dobrze zoptymalizowana, wypada najpierw zadbać o organiczną wartość. W przeciwnym wypadku po wyłączeniu reklam Google wrócimy na dawną pozycję.