Wydział Komunikacji i Transportu jest częścią Starostwa Powiatowego w Wadowicach. Starostwo w kosztach nie będzie partycypować, ale w rozmowach też uczestniczy. Prace remontowe w kamienicy są prowadzone pod kątem umiejscowienia tam wydziału. Na parterze ma znajdować się dział obsługi petenta, na górze – administracja i archiwum. Docelowe zmiany są czynione z myślą o mieszkańcach (w ostatnich latach znacząco zwiększyła się ilość petentów korzystających z Wydziału). Budynek ma spełniać wymogi, tak by z obiektu mogły również korzystać osoby niepełnosprawne. To także dobra wiadomość dla urzędników, dla których poszerzy się przestrzeń pracy. Obecnie obsługa petentów odbywa się na dwóch piętrach i kurczy się miejsce w archiwum.
Przymierzana przeprowadzka Wydziału Komunikacji i Transportu do sąsiedniego budynku wydaje się rozwiązaniem zadawalającym wszystkie strony. Nie są jeszcze znane terminy tych zmian. – Chcielibyśmy, żeby Wydział Komunikacji i Transportu działał w nowej siedzibie od nowego roku – mówi sekretarz Gminy Grażyna Łoboda. – Mamy nadzieję, że cała procedura zostanie sprawnie przeprowadzona – dodaje.