Przejdź do treści

60-latka skorzystała z przesłanego linku i straciła 800 zł.

Informacje, 08 września 2022 11:37

Policjanci z Komisariatu Policji w Brzeszczach prowadzą czynności zmierzające do ustalenia i zatrzymania sprawcy, który włamał się na konto bankowe 60–letniej mieszkanki Brzeszcz i skradł 800 złotych.

Wczoraj (7.09.2022) mieszkanka Brzeszcz złożyła zawiadomienie dotyczące kradzieży pieniędzy z konta. Jak wynikało z relacji pokrzywdzonej oszust podając się za dostawcę energii elektrycznej przesłał kobiecie na telefon komórkowy wiadomość typu sms sugerując, że ma niedopłatę na pobraną energię elektryczną więc planowane jest odłączenie prądu.

Jedynym warunkiem zmiany decyzji jest uregulowanie niedopłaty za pośrednictwem podesłanego linku do bankowości elektronicznej. Pokrzywdzona chcąc szybko uregulować płatność skorzystała z przesłanego linku, który prowadził do wyboru banku, a następnie do logowania się na indywidulanym koncie. Była to jednak fałszywa strona banku.

Kobieta zalogowała się wpisując swoje dane do bankowości elektronicznej (hasła, loginy). Później zorientowała się, że nie miała już na koncie 800zł.

Ważne ostrzeżenie!

Jeśli otrzymasz podobną wiadomość, dotyczącą uregulowania płatności i masz jedynie kliknąć w podesłany esemesem link do bankowości elektronicznej, to możesz mieć pewność, że to oszustwo. Nie klikaj w podesłany link, nie podawaj loginu i hasła. Jeśli jednak dane zostały wpisane przerwij transakcję i natychmiast skontaktuj się ze swoim bankiem. Zablokuj transakcję, a następnie zmień hasło do bankowości elektronicznej. Natomiast, aby sprawdzić czy płatności są uregulowane najlepiej osobiście lub telefonicznie skontaktować się ze swoim dostawcą prądu czy gazu. Działajmy razem przeciw oszustom internetowym. Każda osoba może również pomóc w walce z oszustami internetowymi. Wystarczy przekazać ostrzeżenie swojej rodzinie oraz znajomym. Dzięki temu w porę zorientują się o próbie oszustwa i nie stracą pieniędzy.

Źródło: KPP w Oświęcimiu

Podziel się
Skip to content